Nu is alles haat. De hechtste band is rot. Jason heeft Medea verraden. Gevaarlijk is ze. Wie haar als vijand krijgt zal echt niet zo eenvoudig zegevieren.
Medea is een klassiek verhaal over iemand die verlaten wordt door haar geliefde. Medea wordt niet zelden afgeschilderd als een monster, als iemand die al haar menselijkheid heeft afgeworpen. De vraag is echter of ze anders is dan wij. Schuilt eigenlijk in ieder van ons niet een Medea? Medea staat op het punt in de steek gelaten te worden door Jason, de man van wie ze houdt, meer dan wie ook. Ze dreigt haar grip op de werkelijkheid te verliezen. Gefrusteerd en wanhopig laat ze haar acties meer en meer bepaald worden door een voor haar ongekende kracht: de angst om verlaten te worden. NOT streeft niet naar een standaardvoorstelling van Medea, maar probeert een eigen, hedendaagse versie van het stuk op de planken te zetten. Er werd dan ook bewust gekozen voor de versie van Jean Anouilh. De cast van NOT neemt deze uitdaging met beide handen aan.
De toeschouwer wordt gedwongen na te denken over de situatie van Medea. Iedereen die een pijnlijk verlies heeft geleden in de liefde, is in contact gekomen met de vrees om verlaten te worden en de pijn die dat met zich meebrengt. En Medea heeft pijn.